Hjälp mig själv

Tog mig ända in till stan, lämnade in tre böcker varav en av dom ansågs för sliten och fick 260:- i TILLGODOKVITTO! Dom två böckerna har kostat mig  över 1000:- och jag får tillbaka 260.- i tillgodokvitto. Är detta ett skämt? Var är dolda kamerna teamet som måste gömma sig här bakom någon bokhylla? Jag vill ha kontanter, inte tillgodokvitto. Men jag rörde inte en min och sa tack så mycket.  

 

Svängde in på Akademibokhandeln vid Nordstan (denna gång) för att göra av med det jag hade i tillgodo och köpte fyra (ta 4 betala för tre) pocketböcker från hyllan med faktaböcker. Kollade lite på böcker som skulle hjälpa en att höja ens självförtroende och fann två intressanta. Började skumläsa den med mest inbjudande framsida först och kastade fort tillbaka den i hyllan när jag såg att författarinnan uppmanade en att ha Diana Ross och Ally McBeal som förebilder. Så förutom boken om hur man skall få bättre självförtroende med tråkig framsida, köpte jag "Flow", "Bimbo Bakslaget" och "Tyskt Trauma". Så förutom att jag kommer få oförskämt bra självförtroende skall jag lära mig att få flow i livet, kritisera skönhetsindustrin och läsa en bok av Gitta Sereny som innehåller tjugo texter hon publicerat under dom senaste 35 åren.

 

Nu skall jag sova lite middag, det är jag värd.

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback