Hotel Rwanda

Hotel Rwanda

Finner egentligen inga ord (för en gångs skull av rätt anledning), såg "Hotel Rwanda" ikväll med min mor och har nu fått en ny hjälte att se upp till. På tronen med Raoul Wallenberg, finns nu även Paul Rusesabaginam (bilden nedanför, i egen hög person). Beställ filmen och se hur denna fantastiska person räddade 1268 Tutsi-flyktingar ifrån den sinnessjuka etniska rensningen i Rwanda. 

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902

 

Paul Rusesabagina

En miljon människor miste livet under en tre månaders period i Rwanda och plötsligt så känns mina personliga problem så oerhört små att jag skäms över att ens ägna en sekund till av mitt liv på dom.  Öppna ögonen människor, om detta må ni berätta, vi får aldrig glömma!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback