Komik och kalabalik

Mitt liv är bisarrt, jag inser att alla människors liv har sina knorrar men denna blandning av sorg och komik i mitt liv är ganska egendomligt. Just nu sitter jag här vid mitt skrivbord och skriver ner några rader på min dator och inandas luft som kan få vem som helst att vrida och vända på sig av avsmak. Min kära granne, två våningar nedåt är alkoholiserad och har nu kommit till det stadium då hon inte ens orkar eller kan gå på toa, så hon gör sina behov där hon ligger och odören stiger uppåt till mig och min öppna balkongdörr vid värme.

Syster Becka

Stod om min kära syster Becka (bilden), hennes kompis Sara och deras killkompis i tidningen idag. Anledningen var att Sara skjutsade Becka och deras kompis på mopeden i lördagsnatt och råkade trilla. Med Sara som både full och chaufför tillkallades både ambulans och polis och det blev ett himla ståhej. Allihopa mår bra, förutom några skrubbsår och en vrickad fot medans Sara fick ta den stora smällen och var tvungen att åka till polishuset misstänkt för rattfylla. Mamma klippte ut artikel idag och jag undrar om det är det ända som någonsin kommer stå om oss i tidningen. Jag får ge manken i att bli journalist så det inte blir så.

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback