Sms:a och hjälp jordens barn

Hjälp jordens barn (www.rb.se)

Det är inte ofta jag kan med gott samvete säga till folk att följa mitt exempel. Men denna gång både kan jag och det är livsviktigt att jag uppmanar andra att göra det. Hjälp jordens barn, hjälp dom mindre lyckligt lottade. Sms:a för blotta livet:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,683578,00.html

Sms:a ett gåvobelopp på 50 kr (nettogåvan blir då minst 35 kr). Denna summa  räcker till att fylla sex  matkorgar, i sin tur räcker varje korg att föda en familj om åtta personer under en dag. Vilket mätar nästan 50 personer. Ingen kan göra allt, men alla kan göra någonting.

 

SMS Nummer: 72 777

SMS-kod: NIGER

PRIS: Gåvobelopp 50 kr

(skänk via hemsidan www.redcross.se)

 

SMS Nummer: 72 105

SMS-kod:m AFRIKA

PRIS: Gåvobelopp 50 kr

(skänk via hemsidan www.rb.se)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback