Alex, böcker, Stella McCartney, Gilmore Girls...

Idag har jag fått mitt första mail av Alex, han har funnit ett internetcafé nära där han bor så nu kanske vi kan skippa dom dyra telefonräkningarna trots att kommunikationen går allt bra snabbare på telefon. Apropå att han inte tycker att allt är tiptop i Paris så skall jag citera Mini Andrén i nya "Pause": "Har du roligt när du jobbar i Paris så jobbar du inte tillräckligt hårt." Hon säger även att mentaliteten är hård från allt när det gäller modellagenturer som inte har varken tid eller förståelse över människors (förutom möjligen om deras eget, inlägg från mig!) välmående och servitriser som är elak om man är vänlig, med däremot vänlig om man är den som är elak mot dem.

Haft min första föreläsning med världsreligioner, fortsättningskurs idag och det var ingen höjdare. Jag gick efter första rasten och har nu lagt ner över 1300:- för 6 böcker om allt från fornskandinavisk religion till buddhismen.

Angående Stella McCartneys kollektion som snart lanseras på H&M måste jag säga att den verkar överskattad (okej, jag kan tänka mig den svarta kavajen) av det jag sett. Likadant när Karl Lagerfeld hade sin kollektion där. Jag och Alex var ute i god tid men vi tyckte det var lite konstigt när det bara var jag och han utanför H&M på Kompassen, men fallet var att den inte fanns där så när vi hade kommit ner till Nordstan var nästan allt utplockat. Men sen så fanns allt kvar på en annan H&M 100 meter bort i Femmanhuset och där plockade jag på mig det fascinerades av, vilket faktiskt inte var mycket trots den hysteri och "vill ha, vill ha, vill ha" som snurrade omkring i huvudet på mig. Jag kom hem med en t-shirt med Karl Lagerfeld på i x-s som jag var väldigt nöjd med, människor gick runt med sin large på H&M i Nordstan och klagade över att dom små strl var slut, och en nyckelring. När det gäller Stella kollektion har jag inte sett några smycken eller accessoarer, någon som vet om det kommer att finnas och var man kan tjuvkolla på dem nu?

Och slutligen till "Gilmore Girls", what's up med den indiska, möjligen pakistaniern som bryter på franska som är bosatt i en småstad i USA. Skit i Lorelai och Rory (om det inte handlar om hennes kärleksliv) jag vill veta hans historia och hur Michel Gerard kom dit?


Michel Gerard


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback