Håller ni fort. andan?

Ni som undrar om min uppsvällning beror på menstruation eller på att jag håller på att äta ihjäl mig kan jag meddela er att det var menstruation. Så ni kan andas nu.

Efter jag passat barnen åkte jag och mamma som hämtade mig (men jag sa att jag kunde gå hem faktiskt, och menade det halvt den här gången) till närmaste mack och köpte tamponger för 40 kr, rena rama rånet. Men den debatten som någon feminist (antar jag?) Om att man skulle sänka priserna på sådana varor som trosskydd och tamponger för det är inget vi kvinnor kan hjälpa och det kostar mycket tycker jag är larvig. Jag undrar hur mycket du blöder, flera liter om dygnet så du måste avverka flera megasize trosskydds paket i timmen? Herregud, så mycket kostar det inte om man köper det i vanliga affären eller vara inte på Överskottsbolaget. Skall inte då man få avdrag på rakhyvlar? Och skall inte vi kvinnor i sådana fall också få det? Och när vi ändå är i gång skall inte alla få avdrag på allting? Nej jag är inte feminist, jag är för jämställdhet men att prata om feminism är elitiskt. Det var någon som förklara detta så jäkla bra i en intervju för något år sedan, nu skulle jag haft den på lager.

Skall sova nu, är trött och utan sömnpiller.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback