Inom snar framtid

Håller på att kolla runt på nya kurser och program att läsa. Skulle kunna stå ut att vara på den religionsvetenskapliga institutionen till våren, i allafall i Göteborg. I Lund skulle man bli så omgiven av glada studenter att man skulle klara av att vara i en total asocial om dagarna för att gtå ut och dricka öl (vitt vin) på kvällarna och träffa nytt folk.  Det är så tråkigt i Göteborg på föreläsningarna och jag är så ensam, men framförallt så är det faktiskt tråkigt. Jag kollar på Lund, folkhögskolor och college i USA. Om det skulle bli en folkhögskola bor man på ett internat och då skulle jag tvinga ditt mig mamma, pappa, syskon och kompisar varje helg. Undrar hur dom andra skulle tänka om en när föräldrarna är där och springer varje helg. Jag är snart 20 år och känner mig som ett litet barn. Hade jag haft en hemsk mamma hade jag längtat över att flytta, nu när jag har världens bästa mamma så vågar jag inte lämna mammas trygga och varma famn. Jag är så privilegierad att det nu talar mot min nackdel. Har man inget att klaga på så verkar det sig som om man lyckas ändå.



Mina kursalternativ jag tänker över är judaistik, mänskliga rättigheter, terror in the name of god, juridik (folkrätt), jouralistik programmet och journalistik prog. med inriktning religionvetenskap.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback