Jag kostar billigt!

Satt och skrev när en propp gick och halva mitt rum stängdes av inkl. min dator. Jag hade valet att antingen väcka mamma, strunta i det eller sätta i min dators elkontakt i ett uttag i min fungerande halva av rummet, gissa själv vad jag gjorde? Tänkte först att jag kunde läsa lite och bläddrade igenom Jenny Dahlbergs "Tjock!" men den var en besvikelse och den var jag tvungen att lägga ut dyra pengar då den inte fanns på pocket. Jag kunde lika gärna gett henne en femtiolapp och sparat oss båda besväret att jag läsa och hon skriva boken.

Har kollat igenom olika journalist utbildningar och sitter och rannsakar mig själv om det är verkligen vad jag kan göra? Inte vad jag vill, utan om jag är kapabel och är/kommer bli så duktig på det att jag kan försörja mig på det. Det finns ett brinnande intresse och förkärlek men är det verkligen nog? Kan jag inte få betalt för skriva min blogg, en krona per rad eller nej en krona per inlägg, jag kostar billigt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback