Förgiftning

Skit i att Alexander Litvinenko dog av förgiftning, det borde inte stå på löpet längre utan snarare något i stil med "Göteborg: Försökte förgifta sig syster med diskmedel". Detta har nämligen hänt här i mitt hem. Skulle upp mitt i natten i vanlig ordning (och har inte somnat än) för att leta upp något drickbart, coca-colan var slut, det kolsyrade vattnet i förrådet och därmed ljummet och juice nej tack så jag tog ett glas ur diskstället blandade till saft och hällde i ett glas. Tog en klunk, satte den i halsen och höll på att kvävas och bli förgiftad på samma gång av diskmedelssaft. Boven i detta drama är min syster Ellen som tidigare idag skrytit (kanske var ett dolt tecken till mig att jag skulle hålla mig borta från glasen, att dom inte alls var tänkta till favoritesyster Anna) om att hon har diskat (UTAN ATT SKÖLJA UR DISKMEDLET I GLASET VERKA DET SOM!), varit duktig och stått i. Jag kom undan levande men nu är jag på min vakt.

Dagens hjälte: Varian Fry (såg filmen ikväll ännu en gång och tycker att det borde göras en ny produktion av denna tv-film). En fantastisk man som antagligen hade mer mod i lillfingret än vad jag har i hela min kropp och själ (men säg inte det till någon). Att skriva detta känns som ett lumpet försök att vara fjortispretto som när man precis hade gått ut gymnasiet och ville visa för allt och alla om vad man kunde. Eller i alla fall nästan lika patetiskt som att säga "men det är ett spel" när man är med i dokusåpa (skulle jag delta och säga dessa ord skulle Alex säga upp bekantskapen med mig har han gjort mycket klart för sig).

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback