The gift of the day

Eftersom blogg.se har fuckat upp sig i veckan:

Tisdag, 12/12

The gift of the day är inte att vara bästakompis med Daniel utan väskan från H&M som nu kostar femhundralappen istället för det tredubbla. Daniel skulle ha denna väska till varje pris och det räckte inte för honom att han står utanför H&m imorgon klockan tio itan nej han vill ha en korrespondent, nämligen mig, som skall stå på en annan H&M om väskan skulle hinna ta slut på 30 sekunder som om det vore rena Viktor&Rolf hysterin. Han ringde mig inatt klockan två och undrade vad jag skulle ha för mig klockan tio idag. Jag är på föreläsning då om jag ens tar mig till skolan för jag mår inte så bra. Aha svarar han och lägger på för att ringa en halvtimme senare igen. Vad gör dina syskon imorgon? Jag vill verkligen ha den väskan? Dom är i skolan dom med. Aha och sen la han på. Efter ytterligare några minuter fick jag ett sms där det stod ”jag gör vad som helst”. Jag tänkte ”fan heller” men ringde upp honom och sa sen ”hämta mig vid halv tio imorgon då för fan”. Och halv tio stod jag utanför och fem över halv kom han i Pärlan. Han placerade ut mig vid H&M vid Kungsgatan och där stod jag som ett fån helt själv tills det var en minut innan öppning och det kom två andra, en som ville ha väskan hon med och en annan som skulle köpa kläder till sitt barn eller något dylikt. Bland väskorna fanns hon inte. Daniel ringde mig varannan sekund och sa till mig att jag skulle springa, se till att stå först, kolla vilken väska som såg bäst ut medan han verkade stå och dricka kaffe någonstans när han skulle stå utanför H&M vid Kungsportsplatsen. H&M öppna, jag halvsprang fram till väskorna, det var folk överallt och dom tog slut innan jag han få tag på en. Nej, det fanns dussintals väskor som stod framme och destu fler på lagret och när vi sen gick runt på stan så hitta vi dessa väskor i varje H&M affär. Så det här är sista gången jag överraskar mig själv och är en god samarit nästa gång får han ringa Maria från London (vilket han faktiskt gjorde igår med, och Lizzie, Niklas, sin bror, ja ni förstår).


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback