Barnpassning

Kom hem från barnpassningen för någon timme sedan. Kom dit halv tre igår och tolv idag kom jag hem. När jag fick betalt fick jag fyra (penga)lappar och den ytterst var en 500:- tänkte att alla var det. 2000:- för (nästan) ett dygn, är lite väl mycket att ge mig, men (det obligatoriska men:et), det är jag värd. Det visade sig att jag hade fel och dom andra var 100:- lappar så jag fick 800:- kr. Mamma sa "åh vad bra" men det skulle hon säga om jag så kom hem med en burk med tonfisk som betalning.

Jag börjar faktiskt förstå (även om jag fortfarande inte tycker om det) varför "Desperate Housewifes" är så populärt och jag kan acceptera att kvinnor i den (gyllene?) medelåldern som både är mor och maka kan tycka serien är rolig (det vill säga småputtrig för oss andra levande människor). Att ha barn (eller passa) är verkligen ett heltidsarbete.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback