Barnpassnings schema

Gårdagen såg ut såhär: jag kom dit halv tre, dom visade mig deras tusentals julklappar och skulle jämföra hudfärg (dom har varit i Thailand precis), jag satt med dom en stund som kändes som en evighet när dom försökte komma på något att leka (kom dock på efter en stund att det är bättre för både dom och mig om dom får leka för sig själva och så får jag agera extramamma som egentligen är min roll. Dom kan leka för sig själva och så kan jag kolla till dom ibland göra mat, plocka undan, diska och umgås med dom när dom inte leker med lego/Barbie/etc. och när allt det är klart kolla på tv eller läsa), jag upptäckte att dom inte alls hade bara skogs-tv utan alla kanaler man kan tänka sig från Norge Tv3 till den största musikkanalen från Litauen så jag kollade på tv några minuter innan ett av barnen kom och bytte kanal till "Disney Chanel", timmarna gick och jag trodde på allvar att jag skulle somna, dom gick över till grannflickan ett tag och jag fick andas ut, hallelujah! men en kom tillbaka innan jag hann säga ensam hemma och då blev det "Disney Chanel" igen, fan, och jag trodde på allvar att jag skulle somna, sedan ringde jag efter pizza och dom andra två kom hem (grannflickan sov över), vi kollade på någon urusel film, sedan gjorde dom gymnastikuppvisning för femtielfte gången och därefter lekte dom med lego och jag fick se på "Hell's Kitchen" (i love him, i love him, i love him!!!), klockan halv elva sov dom och jag somna vid elva.

Blev väckt halv nio, upp och göra frukost, plocka undan, skicka iväg en till gymnastiken, vika kläder, kolla på tv, göra varm choklad och kakor till dom andra två, sedan gick dom över till grannflickan och när jag skulle hämta hem henne kvart i tolv för att nu var det hennes tur att åka på gymnastik kom föräldrarna hem. Yesss!

Skall passa dom hela veckan och sova över på lördag, sounds like fun!



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback