En kväll varken jag (fast jag kommer bara ihåg halva) eller mamma glömmer

Denna händelse inträffade för två år sedan, så då kan man nästan säga att jag var en helt ANNAN person. Men det var jag nog och du Alex var rund som en boll. Vi skulle till Valand med hela gänget (då vi fortfarande var ett helt gäng, det var jag, Alex, Mike, Richard, Sebbe, Fabian, Peter, Sanna, Beccis, m fl.) och skulle till Sebastian för att förfesta. Vi var 18 år så jag och Alex bad en alkis att köpa ut som självklart kom ut med det billigaste åt oss och en massa han hade köpt åt sig själv för våra pengar men men. Vi var unga och dumma, och ville bara ha våran alkohol. Vi åkte till Sebbe på kvällen, jag på fastande mage, och började dricka.

Alex kan ibland vara lite smått Gestapo influerade när det gäller vår gemensamma sprit. Jag vet inte om han bara inte ville att jag skulle dricka för mycket (för jag var då inte känd för att veta när det var nog) eller om han bara ville ha så mycket som möjligt till själv. Jag blev smickrande drängfull och vi åkte in till Valand.

Vi ställde oss i kön och alla kom in (varför skulle dom inte göra det, det var 18-års gräns den kvällen) förutom jag. Jag var för full enligt vakterna och ja det var jag faktiskt. Jag fick en knäpp och ställde mig längst bak i kön och kom fram till vakterna igen efter 5 minuterna och dom sa samma sak då med. Efter att ha gjort det två ggr till och träffat på mina barndomskompisar Oscar och Johan som sa "Vad skall Thomas (min pappa) tycka om detta" och en skolkamrat som jag lånade ut mitt pass till (vilket jag inte kommer ihåg att jag gjorde) så gav jag upp. Alla andra hade sitt livs kväll har jag hört efteråt men jag ringde snällt mamma för att få mamma skjuts vilket jag glömmer av. Går upp till Park Lane och hoppar in i en taxi som kör mig hem när mamma är på väg till stan för att hämta mig, smart! Jag hade tappat ut mina saker någon gång under kvällen så jag säger till taxichauffören att jag bara skall in och hämta mina pengar vilket var sanningen.

Grejen är bara den att jag glömmer av det någonstans på vägen för när jag märker att ingen öppnar, var fan är mamma tänker jag. Så ringer jag på hos mina grannar som bor längst ner som är (eller var kanske man skall säga, en av dom har dött på grund av sitt drickande) alkoholister och dom släpper in mig. Min mobil har jag råkat göra sönder under kvällen och jag kommer inte ens ihåg mammas mobiltelefonnummer eller pappas hemnummer så där sitter jag odräglig och full hos mina grannar och säger "nej jag vill inte någon O´boy, ni vill bara ta min sprit" (ööööh va, jag hade inte ens med mig någon sprit). Det hela slutar med att polisen knackar på, ändå tills denna dag har jag på helt sant trott att det var mina grannar som fick nog av mig och ringde polisen men nu ramla polletten ner. Det måste ha varit taxichauffören (han ville ha sina pengar, den snikne djäveln, jag skämtar!) som ringde polisen (detta måste jag berätta för mamma imorgon, inte glömma!), och jag får åka polisbil (wiiiiiiiiiie) upp till pappa för jag kom ihåg var han bodde, alltid något.

Pappa var vaken och orolig för en hysterisk mamma som inte hitta mig någonstans i stan och som ringde till min mobil och jag svarade inte, (för den var sönder) hade ringt till pappa. Mamma hade till och med gått fram till vakterna och frågat efter en blond tjej som antagligen var en aning överbefriskad och dom kom ihåg mig yeeeeah, blond, bruna ögon, koooooort kjol (hahah, that's me, eller det var jag då). Pappa ringer mamma, jag staplar upp till mitt rum hos pappa och däckar av tills mamma kommer för att pussa på ett livs levande Anna (hon trodde jag hade dött, blivit kidnappat eller våldtagen. Men nej jag var bara för full). Jag vaknade upp dagen efter, med ett djäkla huvudvärk, ett pass mindre som jag trodde var spårlöst försvunnen men nej den hade jag bara lånat ut och Alex hade fått tillbaka den senare på kvällen, men varför beklaga sig jag slapp i alla fall fyllecellen. Kanske skall tillägga att dagen efter kom taxichauffören och jag skämde ögonen ur nig när jag gick ner och betalade honom, gav honom lite extra pengar men nu ångrar jag mig om det var han som ringde polisen, fan!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback