Fågelinfluensan

Fågelinfluensan kan komma till Sverige i vår. Är du rädd och har slutat äta kyckling? Matar inte längre fåglar med brödsmulor och spottar inte längre bara över högra axeln när du ser en svart katt? Jag vet inte om det ens är tillåtet att skriva som jag kommer att göra nu men jag tycker det är spännande. Kanske du, jag eller båda av oss kommer att stryka med. Möjligtvis bara ett hundratal på hela jorden, ingen vet men alla spekulerar. Att säga att jag inte är det minsta rädd vore att ljuga men jag tycker det är spännande på samma gång. Som när man inte kan slita ögonen från en trafikolycka. Man vet att något hemskt har hänt och det kommer påverka så många människors liv negativt men ändå kan man inte sluta att titta och förundras.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback