"Håll mig i handen Jonathaaaan"

Daniel och framförallt Alex brukar säga att jag har gjort så många dumma eller pinsamma saker i mitt liv är nog den rätta beskrivningen och det kan jag nog inte göra annat än att hålla med om. Och alla saker är inget som inträffa för flera år sedan så man kan skratta bort det helt och hållet ännu. För ett år sedan, på mellandagarna var jag ute med Sebbe, Peter, Zacke, Hampus och Fabian på Valand och träffade på en gammal klasskamrat från MELLANSTADIET som heter Jonathan som minst sagt var drängfull. Han hade ingenstans att sova sa att han kunde sova hos min trots att jag bor i Askim och han ett stenkast därifrån. BIG MISTAKE, jag förstår ännu inte idag var jag tänkte på. Jag hatar att ha människor som sover över hos mig, och ännu mer när främlingar gör det. Sist någon sov över hos mig (om man inte tar med dom gånger Mattias, min f.d., sov över hos mig och då vill jag kasta honom på golvet varenda gång, jag brukade säga något så romantiskt som "håll dig på din sida för fan") var i våras när Dani gjorde det och innan gjorde jag och Alex ett tappert försök i andra ring men han åkte hem efter han sa att han hade blivit dammförgiftad. I alla fall tog jag med mig honom hem, jag full, han fullare. Jag frågade om han ville duscha och han svarade "om du duschar med mig". Hahahah, han var full till hans försvar men det var ett så lamt försök. Jag skulle aldrig duscha med honom, aldrig ha sex och inte heller kyssa honom. Jag hade absolute inga planer på att göra något sexuellt med honom och jag tror att han inte hade det med mig heller, han var bara drängfull. Jonathan sa sen att han inte ville duscha men innan vi lämnade badrummet lyckades han spy ner HELA badrummet som jag fick göra rent. Jag la honom i min säng och nu ville jag inte ens sova där bredvid en människa som kunde börja spy igen vilken sekund som helst så jag la mig på vår stenhårda soffa.

När jag vaknade nästa morgon vid åtta, ringde jag en taxi, väckte Jonathan, gav honom pengar till taxin och sa "hej då". Efter det har jag träffat honom några gånger och vi har kramats vänskapligt och sagt "hej" och han har aldrig visat det minsta ånger incidenten hos mig när han spydde ner hela badrummet. Han kanske inte ens minns? När jag var ute för ett halvår sedan, tror jag i alla fall att det var jag som sa att han kunde åka med mig (få skjuts till sig alltså, min högsta dröm är inte att städa bort andra spyor efter varenda utgång) hem, i med att jag alltid får mamma-skjuts och vem säger nej till det. Så när vi gick från KeyBar fick vi först för oss att gå, sedan hoppa in i en taxi och ingen av oss hade några pengar. Jag hittade till sist en hundralapp som jag gav en minst sagt ilsk taxichaufför. Men vi hade bara åkt från Avenyn till Järntorget så det fick räcka och taxichauffören tillkallade i alla fall ingen polis. Då ringde jag mamma som jag skulle ha gjort från först början självklart! Mamma kom på fem röda, jag satte mig i framsättet och Jonathan där bak och här kommer vi till när jag gör bort mig. Jag sträcker min ena hand bak där Jonathan sitter och säger "håll mig i handen Jonathaaaaaaaan (med ett försök att säga hans namn gulligt), Jonathan håll mig i handen". Gaaaah, vad tänkte jag på, och vad tänkte hon på måste han ha tänkt. Tack Gud att han även denna gång var drängfull, men min mamma brukar påminna mig om hur jag satt i bilen och sa "håll mig i handen, håll mig i handen Jonathaaaaaaan". Vi skjutsade honom hem och senaste jag träffa honom var på mellandagarna och då sa han "kommer du ihåg när din mamma skjutsa hem mig när jag var asfull". Och ja det gjorde jag, men att jag kommer ihåg att jag sa "håll mig i handen Jonathaaaan" utelämnade jag.



Kommentarer:
Postat av: Lisa

Hahaha...*småskrattar* ;)

2006-01-09 @ 12:40:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback