Positiva Anna

Åh, jag får kommentarer! Även om dom i överlag är negativa, men det gör mig ingenting. Att jag sysslar med personangrepp (maybe) och att människor läser med avsmak om mina sågningar hit och dit. Herregud, hur orkar ni ta allt så allvarligt? Man måste få skratta, skämta och driva med människor. Man måste kunna bjuda på sig själv, som jag bjuder på mig och förhoppningsvis vissa av er bjuder på er. Att gå till personangrepp är inte detsamma som att skratta hjärtligt åt människor som till exempel säger att dom tycker om att läsa utvecklande böcker och sen säger fel författare till titeln. Men jag förstår att alla inte förstår sig på mig. Om jag skulle förklara varför skulle ni tycka jag är arrogant, om Alex skulle förklara skulle ni tycka att vi båda var arroganta, om mamma skulle förklara skulle hon säga att jag är elitiskt, fast det egentligen inte är sant. Jag uppskattar bara humor över allt annat (även om jag vill/skall (som alla andra säger) arbeta volentärt i Afrika, läser religion främst för att nå förståelse och sprida kunskap istället för okunnighet, jag säger alltid "ha en trevlig dag" till mannen som jobbar på baguettebutiken vid skolan. Okej, jag kanske inte är någon Moder Teresa, jag ger upp). Mitt liv har kantats med fler förluster än vinster och jag hade inte klarat mig om jag inte hade bitit ihop och försökt skratta åt det mesta och det råder jag alla andra att göra med.

Även jag förstår att alla dom som skriver här är människor av kött, blod och känslor och i vissa fall sköra så därför kommenterar jag aldrig till dom något elakt (eller negativt) utan håller mina åsikter för mig själv och min blogg.

För det vill jag bryta det negativa mönstret vill jag höja några människor till skyarna: ALEX, MAMMA, Carolina Gynning, Lars Von Trier, Estelle Harris, Lennart Swahn, Seinfeld-George, Jay Leno, Ross the Intern, Ellen DeGeneres, kusin Renaida, Elsa (och alla andra), Ani DiFranco, Bert Karlsson, Robert Aschberg, Matt Groening, Seth MacFarlane, Daniel, Seinfeld-Elaine när hon dansar, pappa, Sacha Baron Cohen, alla manusförfattare till ”Våra Bästa År” & ”Glamour” (sådan kvalité-såpa) Tori Amos, Doris Roberts, Larry David, Sharon Osbourne och massvis med flera.




Kommentarer:
Postat av: Linda

personangrepp är fan så mycket roligare än dagens outfit.

2006-01-20 @ 18:40:11
Postat av: luradavlivet

fan du är chef. du kan inte vara så gammal men du är kul att läsa. livet är en drömm och vägen dit när man inser att det inte går men gör bara!

2006-01-21 @ 00:03:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback