Blogginvasion om Stureplan

En ny blogg-invasion om Stureplan har uppkommit de senaste månaderna och jag kan i ärlighetens namn säga att det stör skiten ur mig. Bloggarna försöker analysera sönder livet på Stureplan med alla dess "profiler" och dom använder sig av självironi och nämner det själva att de förstört det fina med det. Dessutom tror dom på fullaste allvar att vad som händer på Stureplan, Stockholm, Sverige är något som borde intressera omvärlden.

Jag säger inte att jag bara skulle dricka öl (för det dricker jag inte ens) på Söder om jag åkte upp till den kungliga hufvudstaden utan antagligen besöka Stureplan och alla dess ute(inne)ställen. Men varför analysera livet där som om det vore en hel vetenskap.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback