American Crime

image612

Ikväll har jag och Alex varit på bio och sett "American Crime". När vi kom till kassan och de frågade, "vill ni sitta i mitten?" och vi svarade något enkelt som "ja tack" råkade det visst bli något fel i kommuniaktionen. För när vi kom in i biosalongen där det endast var ett  enda par till var våra platser på rad 5 åt höger, jag hamna sen i mitten men det är en annan historia. Alex var i alla fall inte glad över platserna och sa högt "hur fan kan man kalla det här mitten".

Därefter trillade det in tre par till varav ett av paren bestod av någon av Göteborgstvillingarna som var med i Baren och vann sista året. Vet inte av dom som var på bion men det kvittar för de ser nämligen likadana ut och är båda så ointelligenta så klockorna stannar (när Robert Aschberg hade med sig dom i "Debatt" som visades på SVT flrut för att debattera hurvida skadligt dokusåpor var och att det inte alls fördummar svenskar fick han ångra sitt val när han tog med tvillingarna). När vi såg honom tänkte både jag och Alex två saker: 1. Här visas "American Crime" och inte "American Gangster" dom måste gått fe"l och 2. "vill han se denna film vill inte jag". Han stannade i alla fall kvar hela filmen och gav kommentarer som "djävla subba" och "djävla fitta" filmen igenom.

När ett av de andra pare såg att Barendeltagaren och hans flickvän satt på deras platser så mannen i sällskapet "ni har tagit våra platser, men det är lungt för denna gången". Hahaha där ville jag dö men när hans flickvän sa stolt "åh, du är en sån kontrollfreak" dog jag. Så jag är död nu. När de sedan hånglade friskt med varandra filmen igenom och satt bakom mig fick jag panik. Tanken på att dom kanske kanske gjorde något mer  än hångla fick mig att byta plats och vips så satt jag i mitten. Men i med att vi var 10 personer i hela biosalongen var det nog lugnt. Men att hångla till den filmen är ungefär som att hångla till "Schindler's List" och det vet alla som sett Seinfeld om det är okej eller inte.
 
Filmen var okej, inget mästerverk på något sätt och vis och kunde göras mycket bättre. Allt var regissörens film kom vi fram till som om vi var Nils Petter Sundgren. Nu är vi inte det och tur är väl det, jag vill inte vara 22 och se ut som en daggmask.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback