Tentor i massor

Klockan är snart ett och jag kommer inte få en blund inatt. Min hemtenta i judendom skall in imorgon och klockan nio skall jag vara föreläsning så under desssa timmar emellan skall jag få hemtentan klar och ivägskickad. Har partajat tors-fre-lör så jag får egentligen skulle mig själv för att jag skjutit upp tentagörat ända tills nu men jag gör inte det. Det var krångligare än vad jag först trodde så tentan lurade mig och inte tvärtom.

I torsdags var det tenta i första delkursem i medie- och kommunikationsvetenskap, utan att våga säga för mycket (jag har inte fått resultatet ännu), vså var det den lättaste tentan jag någonsin gjort. En gymnasietenta som var baserad på fler sidor att läsa. Det var en två uppgifter som INTE var på tidigare tentorna som man kunnat om man velat skriva ut. Nej, jag är inte orolig över resultatet alls. Värre är det med denna och filmvetenskap tenta jag ännu inte fått svar på.

Min moster gifte sig i helgen, det var ett smygbröllop som inte ens var ett bröllop utan dom gifte sig borgligt (bröllop är för mig synonymt med vit klänning, hemsk tärnklännigar, blomsterbukett som skall kastas och en brudgum som är så snorfull som somnar innan han får sitt i sänghalmen. Kanske inte så ni ser på bröllop men det är min bild av denna romantiska ceremoni) så vi var ute och åt mat och sen träffa jag Daniel & co i lördags.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback