Så som det skall vara

Jag har ont i magen. Jag har förätit mig. På sparris med lax och stenbitsromsås, vattenmellon, brieost, smörgåskex med glada kon, ostbågor, popcorn och choklad. Det är det farliga med boutiquerna (möjligen inte på Split flygplats, som har tre affärer, ett litet fik(?) där de säljer svindyr kaffe och torra mackor och som alltid i Kroatien och även där billiga stänkare) som det så fint heter ibland på flygplatser att vad man än handlar så kommer man även alltid ut med choklad. Dumble, Toblerone, Fazer, Bounty, Smarties, eller alltihoppa.

Imorgon skall jag svälta mig. Till middagen, det där med självsvält har aldrig varit min grej. Inte mer än några timmar i sträck för jag har nada, zero, ingen disciplin.

Klarade min sista tenta såg jag idag när jag kom hem. 100 poäng inkasserade och 20 saknas till en kandidatexamen och det måste jag säga är duktigt av mig. Även om jag inte alla gånger har behövt anstränga mig så är det duktigt av mig. Och för att vara självgod så klarar inte alla andra av det och har fått kämpa för att misslyckas (och då syftar jag på religionen). Funderar på att läsa judaistik i Lund till hösten, sökte och har redan fått en massa pappar som säger att man så gott som är inne (jag har väl förtur tror jag? eller kanske inte så många som söker, troligen det sistnämnda men man vill tro det första. Som ungefär när man smsinbjudningar som massutskickas till alla ett fungerande telefonnummer) innan det skall vara klart. Det känns som om man skall uppleva i alla fall en termin i en supandes studentstad med andra glada ungdomar, eller ungdomar och ungdomar, människor i samma ålder och bounda med och få som vänner för livet. Så man det skall vara, sådana ens föräldrar har kvar från studietid. Sådana man inte får i Göteborg på samma sätt för att G som i gemenskap inte finns där på samma sätt alls.

"Kändisliv" på fyran nu, med Melanie Griffith och då såg hon fortfarande ut som en människa. Älskar henne för övrigt i "Crazy in Alabama".

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback