Torsdag

I torsdags efter tentan och efter jag gått i cirklar i stan (på sant, visste inte vad jag skulle göra så jag gick runt, satte mit på en parkbänk, gick lite till, satte mig igen och höll på så ett bra tag, helt tappad och lost) och verkligen blivit stalkad av en säljare på stan som sa efter jag dragit till med "jag har inte tid"-frasen som han måste höra av 90% av alla som går förbi. Då följer säljaren efter mig och skriker "tycker du det är jobbigt att jag går efter dig, tycker du det, jag följer efter dig nu och ser vad du hade så bråttom till" men till sist vek han av och skrek "jag står här och väntar på sig när du kommer tillbaka".

Hopp, i alla fall tog jag mig hem, åkte och fixade med mitt pass (och jag är bara 170 lång, jag har alltid med handen på hjärtat trott 173 cm och stoltsert med det och det står till ich med 172 på mitt pass så efter att jag mätt mig (utan strumpor, det är väl en 3 cm tjocklek på sådana, möjligen farmors stödstrumpa) så fick jag det konstaterat, jag har levt i en lögn. I alla fall så tar man kortet vid luckan/kassan och i med att det stod på mitt tidiga pass att jag var 172 (och som 21åringen krymoer man väl inte) så var jag tvungen att sträcka på mig så mycket att axlarna blev jättebreda och det jag ser ut som om jag simmat 8 timmar om dagen, varje dag av mitt liv.

image465

På kvällen efter jag bytt om 8 gånger och till slut valde det jag hade på mig först tog jag mig in till stan och Chezan för att möta upp Challe. Efter någon timme gick vi till Lounge för att träffa Agnes som bloggar för aveny.se som hade releasefest där. Drack gratisdrinkar (gratis är gott), Kitty och Evelina med kompis kom, var på Locatelli (där jag träffa Niklas, Hampan (bild, brukar ha den munderingen på sig när han går ut) och Klara) en stund, tog oss tillbaka till Lounge och åkte hem efter att fylleätit halva BK (nej, men två hela menyer, vilket är skandal, men på fyllan och villan är allt tillåtet. Inte som i krig och kärlek som det egentligen heter).

Namedropping kan förekomma. Fullkomligt ointressant för de flesta.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback