Finkultur bland bloggkultur

Har ni tänkt på det hur fina alla är med vilka de länkar till. Vissa bloggare länkar inte till en jäkel trots att det säkerligen läser minst 20 bloggar varje dag. Allt för att inte förknippas med fel person och forum. Det är lite som att säga att man bara läser böcker av författare som mottagit Nobelpriset när det enda man har i bokhyllan är Cosmopolitan och chick lit respektive Slitz och lad lit. Jag läser allt från mina kompisars bloggar, bekantas, b-kändisars, glamourmodellers och några få som skriver bra. I all tänkbar olika kvalitée men jag står för att jag läser de alla. De mest roande står glamourligan för Peyre, Kaulio och Dominique. Sicken trio.

Och nu så tänker alla att jag ger de obefogad kritk bara för att de är glamourmodeller och då måste man ha förutfattade meningar. Fel, fel och rätt. Rätt på den punkt att man har fördomar mot alla (den största fördomen av de alla är att det inte finns några fördomar, där fick jag inslängt ett citat med) och fel på att jag inte dömt de mer än någon annan bara för de klär av sig och blir fotograferade som yrke. Långt ifrån alla glamourmodeller är osmarta men jag måste säga att jag tror de flesta inte är the brightest stars in the sky för uttrycka sig så. Sunblocks glifeblogg de hade förut var minst sagt en skandal på alla sätt och vis men nu när Rebecca Simonsson skriver själv går det hela hur bra som helst. Och Erika Johnsons blogg är roande den med. Okej, det där var bara två och ungefär där fick jag min poäng redovisad med.

Ju fler kockar desto sämre soppa, haaa nu fick jag in ett ordspråk med:

image525

Kommentarer:
Postat av: Yohanna

Rebecca är världens skönaste tjej med båda fötterna på jorden. Klart att hennes blogg är bra! :)

Postat av: dompan

Hur orkar du :) kul att
att jag får dig road iallfall ha det bra ...

2007-11-29 @ 20:54:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback