En trevlig kväll

Idag har varit en bra kväll. Alex var här och åt middag och sen har vi myst hela kvällen, jag, Alex och Ellen. Runt matbordet berättades det historier, Alex berätta.....skratt, Ellen berätta.....tystnad, jag berätta....skratt, mamma berätta.....tystnad och Becka sa inte så mycket. Bara skrattade när historierna berättades av rätt personer. Inte mamma och Ellen med andra ord. 

Alex berättade om när han var i Hagfors i Värmland för att ta körkort. Skitbra var det där, fanns två rödljus och han skulle parkera på Willys parkering när han körde upp. Kanske inte kan kallas fickparkering. I alla fall så kom hans vandrarhem upp som hade bodde på. Jag kom ihåg att han ringde mig när han var där och vettskrämd, han hade nämligen upptäckt att en seriemördare bodde där med. Ni vet juh att jag kan se sånt och Alex är min master. När dom skulle checka in eller vad man kallar det på vandrarhem hade han varit i receptionen och varit helt crazy. Därefter hade det varit någon polis som hade gått runt huset och slutligen det mest misstänksamma, Alex såg honom dra runt stora svarta sopsäckar tre på natten. Liksäckar kanske man kan säga med.

I alla fall en mycket trevlig kväll.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback