Pro-Israel

Skall läsa ut de sista sidorna ur Schindlers List som jag aldrig läst utan bara sett en miljon gånger. Läste i Katrin Schulmans blogg att hon ville samla in pengar för att ha en fest för Israel som i år firar 60 år. Jag tycker det är helt rätt, jag är så pro-Israel att jag skulle kunna trycka upp det på t--shirts och ha på mig. Självklart förstår jag helvetet som många oskyldiga, civila palestinerna genomgår men att dela ut godis, smälla fyrverkerier och fira när en jude dödads måste väl verka osmakligt även för de svenskar som står på palestinernas sida. Israel måste finnas av många anledningar och är det inte mer än rätt att ett folk som varit på landsflykt i årtusende skall få ett eget land utan att alla skall prata om världens dåliga samvete. Världen borde ha dåligt samvete och judar borde ha ett eget land utan att det skall behöva gå hand i hand.

Antisemitism var inget nytt påfund av Hitler utan har funnits årtusende, judar har infösts i ghetton lika länge och inte haft samma rättigheter. Pappa brukar säga att polackerna var värre nazister än nazisterna själva och där frodas antisemitismen mer än aldrig förr. I hela ÖstEuropa är det så utspritt och starkt att judar lämnar sina hem för slippa trakasserier. Vart skall de komma då? Öppnar Sverige sina gränser? Tyskland? USA? Knappast....utan alla judar är välkomna i Israel och där har vi en och hundratals orsaker till varför Israels existens är viktigt för alla. Speciellt dom som tror på demokrati.

Nu blev jag uppjagad men det var egentligen inte alls vad jag skulle säga utan att jag skall sova nu. Så nu vet ni. Jag skall sova nu.....godnatt. Imorgon blir en lång dag och veckan har tagit på mig.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

ok då ger vi något land till kurderna. för det är ju så synd om dom. assyrerna också när vi ändå håller på och delar ut land. det är ett måste om vi tror på demokrati

2008-08-13 @ 20:12:04
Postat av: anna braun

ja ge alla ett land, eskimåer, dom där mörkhyade och alla alibabas


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback