Lucia

Lucia på lördag och vad gör jag då, jo passar barn. Inte mig emot så, att det just infaller på lucia för jag har aldrig firat lucia speciellt inte som liten när man var tärna (och aldrig lucia. Älskar när en tjej i min klass, Maria, blev lucia för högstadiet och Alex tyckte det var fy skam och då sa han att om hon skall vara det kan väl lika gärna Carin var det och så la han av ett apflabb. Sedan märkte vi att de satt bakom oss och minuten senare fick jag på in på lektion med dom. Alex gick i en annan klass under högstadiet så där ser ni hur han kunde sätta mig i skiten), stor på lussefest (eller lussevaka heter det så) eller som en tönt som går runt med glitter i håret oavsett ålder (syftar då på de som är 15 år och uppåt som har det bara för att de kan).

Vi, syskonen Braun, brukade lussa för mormor och morfar när vi var små och det ser mysigt ut på bilder i alla fall men när jag blev stor nog att överraska mamma och pappa själv hitta jag inte mitt vita, fin lucianattlinne men en lång svart klänning och att den är lång är väl det viktigaste....eller....och istället för lussebullar och pepparkakor så tog jag knäckebröd (?!?!?!) så de skrattade åt mig och sen slutade jag upp med det. Tror jag gick i sexan...hehe.

Undrar hur många pojkvänner som blir uppvacktad av deras flickvänner i något sexigt, raffigt luciaset. Är det töntigt, sexigt eller beror det helt på om tjejen är snygg eller inte? Elita ja tack, men andra njaaaa:



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback