Grattis (?) på alla hjärtans dag

Hemma innan Gordon Ramsey skall skälla ut folk åt höger och vänster och har hunnit att träffa pappa för att gå på bio och äta middag. Vi såg Ang Lees nya, Lust Caution, och den var helt okej. Efter filmen skall pappa som alltid analysera, diskutera och förklara som om jag var helt tappad.

Dagen, alla hjärtans dag, har varit helt okej. Jag har umgåtts med min far som jag älskar, fått sms av mina nära och kära och mottagit (av den enda jag i princip inte skulle bli glad om jag fick något av) en nallebjörn.

image744
På hemvägen så lyssnade jag pappa (och här har vi papsen, trott eller ej men han har varit riktigt stilig på sin tid. Sisådär några år efter Kristus födelse. Fast så kanske alla barn säger om sina föräldrar precis som dom säger att man är vackrast på jorden även om man ser ut som en rugguggla) på ishockey och när de spelade en låt mitt i allt blev pappa sur och sa nu får de fadea ut musiken som vi discjockeys säger. Jag har väl berättat om min karriär som discjocke?.
- Nej.
- Skall jag göra det?
- Det spelar väl ingen roll vad jag säger, du kommer berätta i alla fall.
- Nej inte om du inte vill. Och du vill inte?
- Nej det behövs inte.
- Aha, okej. Men i alla fall, det började såhär....

Ha en fortsätt bra alla hjärtans dag, eller grattis på alla hjärtans dag som vissa säger. Är det ett sätt att gratta någon att man överlevt ännu en alla hjärtans dag?

Så lägligt här på alla hjärtans dag:


Kommentarer:
Postat av: Iris

Tack detsamma Braunen! (eller vad man säger..)

Postat av: Per

Alla hjärtans dag är ett satans påfund uppfunnet för att driva oss ensamma människor djupare ner i bitterhet och förtvivlan. Olikt dig att vara så jävla possitiv...grattis på alla hjärtans dag. (hade gjort en smily här men vet att du avskyr det)

2008-02-14 @ 23:20:28
Postat av: anna braun

man får göra smiley i kommenrarsfälet, det godkänner jag ;)

2008-02-15 @ 03:04:31
URL: http://sellouts.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback