Brudtemma

Jobbiga brudtemat fortsätter. Vet ni vem Cissi Wallin är? Hon som spelade rödtotten i "Tjenare Kungen", skriver krönikor i Metro om sitt förra liv som 80talistalkoholist och för mig en före detta arbetskamrat på Spärrlinjen. Jag jobbade med henne i tre dagar (vilket för övrigt var hela min karriär där) och även om inte hon kommer ihåg mig kommer jag ihåg henne. För det var sån hon var, skulle höras och synas mest och att få någon att tokhata en person på tre dagar är bra jobbat. Nu skall hon gå och bli en förebild, förebild för vad? Kan man bara vara en bra förebild om man inte dricker? Jag hatar att alla som slutat upp med att dricka ser sig som förebilder. Jag drack inte på några (typ 1,5 men ändå)  månader när jag gick  i trean och inte fan gjorde det mig till en bättre människa, utan snarare en moralkärring.

www.metrobloggen.se/cissiwallin


Kommentarer:
Postat av: Cissi

Fan jag minns dig inte! Men tar det som en komplimang at du minns mig. Och förebild, jag antar att du också är en förebild för fler än du tror kära du. Varför så bitter?

Ses aldrig mer på Spärrlinjen(var det du som hade tröjan "Vodka Connecting People"?) Men säkert nån annan stans. För världen är som bekant yttipytti.

Kärlek på dig, Cissi.

2008-05-21 @ 15:12:33
Postat av: anna braun

jag är inte ens förebild för mina syskon så...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback