Bully

Kom precis hem från middag hos pappa och det var näst intill ätbart. Vi grilla så hur mycket fel kan det bli? Min faster, kusin, styvmor (eller när kan man kalla ens pappas flickvän sin styvmor), hennes syster, Becka, Ellen och papsen var där och så var jag över hos Daniel en liten stund. Han bor juh som sagt i Sisjön och varje gång jag är där slår det mig hur det ser ut som ett lillepluttland och det tar verkligen en sekund att gå till alla som bor där.  Alla färgglada gårdar, husen som ser likadana ut och de närliggande lekplatserna. Lekplatserna man spenderade hela sin fritid på som mindre och som man ansåg var gigantiska med dess gungor, ruschbanor och sandlådor. Nu är allt bara så litet. Daniel hade ett plåster på örat, han hade varit och klippt sitt hår och öra igår men Daniel var lika glad för det. Då fick han sitt 500kronors frisörbesök gratis. Daniel var den som fick mig att få dåligt samvete att jag inte gick ut igår för han ville verkligen verkligen ha med mig ut för han ville själv ut. Han ringde Niklas som skulle stanna hemma och titta på tv men vid halv tre ringde han och var stupfull. Vad fan har ni eran tv, ute eller var Daniels svar så nu är han sur på allt och alla. Men inte imorgon för då skall vi ut.

Pappa tog upp alla våra uppträdanden jag hade som liten och när jag en gång uppträdde som Carola. Inga konstigheter med det men jag hade tejpat fast en bild på mig där det stod Carola och än så länge fortfarande inga konstigheter men sedan så hade jag tejpat en på min kompis, Lisa, där det stod Carolas bakgrund. Förlååååt Lisa!

Äpplet (Ellen) och jag kollade igenom en massa kort och vi hitta bland annat denna på pappa:


image875
Nu tycker jag att ni alla skall se "Borgarklassens diskreta charm" från 1972 som trots sin Oscar måste jag säga var en pina att se under filmvetenskapen.

Idag ringde min vän som är född av serbiska föräldrar i Australien men som bor i London (han behövde förklara det för mig i femtonminuter innan jag fatta) mig. Jag orkade verkligen inte svara då för jag vet att min engelska är en pina för både mig och andra men nu skall jag ringa upp och ge den en chans. Engelskan alltså. Behöver bara säga att jag ätit middag hos pappa och att jag har ont i min bigthumb on the foot. Hur säger man stortå?

Kommentarer:
Postat av: Lisa

Det är sådana saker jag pratar om med min psykolog. Hee he. (skämtosido, nu kan man ju i alla fall skratta åt det:)

Postat av: alex

Lisa jag alskar din kommentar. skrattar hogt. men va fan Carolas bakgrund ar val anda inte sa pjakigt. fan nu e Carola ett frireligost missfoster, sa hellre bakgrund an Livets ord. hehe

2008-05-02 @ 08:01:17
Postat av: anna braun

men din mamma är väl psykolog lisa? tur det, annars kanske jag hade ruinerat dig ;). jag mördade i alla fall inte era fiskar och gav er en vas sen :)

2008-05-02 @ 10:34:42
URL: http://sellouts.blogg.se
Postat av: Lisa

Hm. Det där med fiskarna... det har hänt en liknande grej. Pernillas familjs katt dödade våran fågel. Då fick vi ett blått porslinsäpple av hennes mamma. Absurt och galet...

2008-05-02 @ 16:40:58
Postat av: anna braun

det var det jag tänkte på, alex berätta det för mig en gång men jag kastade om sakerna. men hellre ett posrlinsäpple än en vas ;)

2008-05-02 @ 18:01:53
URL: http://sellouts.blogg.se
Postat av: Lisa

Haha, jag håller inte med. En vas kan man iaf ställa blommor i...äpplet ja...vad kan man gör med det? Tror att det står i trädgården med mossa på.

2008-05-02 @ 18:33:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback