Play me a song

Jag läste i Simonssons blogg att hon var en texttjej när det kommer till låtar. Jag är tvärtmemot och lyssnar mer än gärna på instrumentalmusik, gärna med  en stråkkvartett inkluderad. Så många kan skriva men så få kan förmedla det genom instrument. Jag prövade på en gång och  spelade blockflöjt med hälften av klassen i ett år. Det gick halvdant, inte succé på direkten men jag tänkte fortsättat spela i mellanstadiet. Jag vet, jag vet, men det krocka med engelskalektionen så jag och min kompis beslöt sig att gå på dom istället. Tur det, inte för att min engelska är mycket att hänga i granen men tänk er och jag fprtfarande skulle ha spelar blockflöjt. Tänkt att ta med den på förfesterna istället för dra fram gurran. Fast det finns inget jag hatar än när någon tar fram en gitarr på förfesten. Spelade i alla fall två jular hemma när tomten kom. Det blev de vanliga låtarna och när jag spelade den tredje jullåten på min blockflöjt blev tomten alldeles tårögd. HAN VILLE JUH FAN HEM TILL SINA FAMILJER OCH ÄTA OCH SUPA OCH INTE LYSSNA PÅ MIG. Så tolka inte jag det då dock så jag spela en till.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback