Nytta före nöje

Är i biblioteket och ja.....stirrar upp i taket. Ibland stirrar jag in i väggen när jag vill parta till det med. Hade ingen avtalad till med min handledare men gick till hans rum för att se om han var där men ingen Daniel i syne. Däremot han som sa "han trodde inte du skulle komma" var där och satt vid sitt skrivbord med minst 30 böcker med olika färgglada post-its instoppade lite här och var. Han skriver säkerligen en avhandling om något superintressant ämne som svenska zoroastriers relation till Jesus eller något som berör en människa i hela Sverige. Stör mig oerhört på alla "akademiker" som räddar liv genom att skriva världens mest ointressantaste avhandlingar. Skaffa en jobb på Makedonkan så du i alla fall gör lite nytta.

Kommentarer:
Postat av: Hannes

WORD! Instämmer helt, jäkla akademiker. Inte nog med att dom skriver otroligt tråkiga böcker, utan sen måste man även läsa dom - en väldigt negativ aspekt med att vara student!

2009-10-06 @ 18:41:10
Postat av: andreas

hehe..

2009-10-06 @ 23:57:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback