Same shit. different name

Det finns en gubbe här i datasalen som alltid hänger här. Fast då hänger i och för sig jag alltid här med om jag har kunnat räkna ut det. I alla fall. Han går runt och petar på dataskrämar, drar lite i sladdar och står bakom en och flåsar för att se att allt står rätt till med datorn. HAN JOBBAR INTE ENS HÄR! Han är bara någon självutnämnd expert som går runt och nickar till alla. Han nickar inte som i en hej-nick utan mer auktoritärt.

Var på SF-handeln och intervjua en kille som jobbar där med min grupp. Efteråt samlades gruppen och pratade om våra intryck och jag refererade till science fiction-intresserad som töntarna. En kille i min klass är en sådan. En science fiction-tönt så efter varenda gång jag sa så fick jag säga no offense to you. Tog det på engelska. Lite coolare, lite finare.

Till och med han i affären kallade sig tönt. En science fiction-nörd rättare sagt men jag anser att nörd och tönt är synonymt. Same shit, different name.

Kommentarer:
Postat av: Nörden

Akta dig för att förolämpa nördarna. Om tio år är dom din chef.

2009-09-21 @ 22:35:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback