Döda mina planeringar

Pappa skall inte segla på hans födelsedag längre. En släkting eller vän till det andra paret som skulle med har lämnat jordelivet och skall på begravning. Synd. Alltså synd att de var tvungen att ställa in seglingen.

Som när Alex farbror dog nu i veckan. Alex skulle till Göteborg och så går hans farbror och dör. Vad är oddsen? Jag är inte så känslokall som jag skämtar.

Jag skulle aldrig skriva så om Alex farbror om jag visste att det hade världens band till varandra och ringdes var och varannan dag. Nu var han gubben som tog med några stenar för att mura upp en vägg och dela upp enplånshuset efter han och hans fru skulle skiljas. En får köket, en toan, osv. Sådär halvbra plan.

Men det är fortfarande Alex farbror och Michalis pappa så självklart beklagar jag deras förlust.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback