M<3ndag

Idag har jag varit på bio med min bästa vän. Mig själv.

Såg till och med att
Amela efterlyste en biokamrat till The social network med då hade jag redan köpt min biljett via internet. Var först och fick välja vilken plats jag ville och valde en på raden längst fram. Om chansen finns att jag slipper sitta bredvid någon så tar jag den och nackspärren är bara en mysig bonus. Såg The social network 18:30 och sen när jag skulle gå hem gick jag inte hem utan såg Hämnden.



Innan bio var jag på stan ett tag och köpte några klänningar. Hittar jag något jag tycker om och det finns i andra färger så köper jag dom med. Mina syskon och mamma retar mig för det men jag tycker det är toppen. Så den svarta jag hade på mig i lördags har tre syskon. En grå, en puderrosa och en mönstrad.

Och så blev det en kavaj.

Och en ryggsäck. Ryggsäck är det nya svarta eller något.

The city that never sleeps är inte Göteborg i alla fall. Stan var helt öde när filmen var slut vid lite över elva om man bortser från tre vilsna själar som var på Berså. God have mercy. Döm dom inte för hårt.

Efter alla hemskheter som inträffar i detta avlånga, vackra och ibland helt värdelösa land gör att man inte alltid känner sig riktigt säker. Tänk att vara man och inte behöva oroa sig speciellt mycket. I alla fall inte en måndagkväll då det inte är någon fylla på stan. Själv ser man poteniella våldtäktsmän överallt och känner sig inte helt trygg när man går av i ett becksvart Frölunda.

Kommentarer:
Postat av: Amela

Fan!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback